29 maart 2023
Persoonlijk contact in de digitale wereld… Hoe werkt dat precies? Steeds meer contact vindt online plaats en dagelijkse handelingen doen we ook steeds meer digitaal. Vraag je je af waar jouw pakketje blijft? Geen probleem! Je stuurt een berichtje op Facebook naar het bedrijf en er wordt binnen no time gereageerd. Dit is snel en makkelijk en lijkt daarmee ideaal. Het gevaar is alleen dat we steeds verder verwijderd raken van persoonlijk contact. Oké, er wordt meestal snel gereageerd en het probleem wordt opgelost maar is dat de toekomst? Is dat persoonlijk contact in de digitale wereld? In deze blog gaan we dieper in op het belang van persoonlijk contact en wat Working RebelZ uniek maakt. Nieuwsgierig? Lees gauw verder!
Ga snel naar…
Wat maakt jou onderscheidend ten opzichte van de concurrent? Hoe zorg je ervoor dat klanten terugkomen? Hoe stimuleer je meer omzet? Wij geloven dat persoonlijk contact het verschil maakt. Een band opbouwen met je klant is een lange termijn investering. Een band ontstaat namelijk niet na één contactmoment. Snel terugbellen en binnen een uur op een mail reageren is ook niet genoeg. Er is meer nodig. Een persoonlijke relatie bouw je op door meerdere contactmomenten. Door de digitalisering lijken bedrijven dit te vergeten. Iedereen is gefocust op middelen, terwijl je voor klanten juist momenten moet creëren. En dan hebben we het niet over contactmomenten met chatbots, maar contactmomenten met échte mensen. Uit onderzoek van Steven van Belleghem over
de aspecten van een moderne klantrelatie, is gebleken dat 73% van de mensen behoefte heeft aan persoonlijk contact. Wat is de behoefte van jouw klant? Het gaat om klantenservice. Om het verrassen van de klant. Een bestelling afleveren is één maar het is dat persoonlijke briefje dat het verschil maakt. Iedereen wil gezien worden. In de zakelijke wereld is dat niet anders. In de digitale wereld is dat ook niet anders. Wel een grotere uitdaging. Working RebelZ houdt van uitdagingen dus dat komt goed uit!
<Video Jara&Stef>
Bij Working RebelZ gaan we altijd voor persoonlijk contact. Iedere sollicitant krijgt persoonlijke aandacht. Onze recruiters leren de sollicitant kennen: wat zijn de wensen? Naar welke baan is iemand opzoek en waarom? Elke recruiter vraagt wat de wensen zijn voor de perfecte baan. Wij zijn ook benieuwd naar jouw toekomstplannen, dromen en ambities. De functie die jij zo gaat bekleden staat namelijk niet op zichzelf maar moet passen bij het carrière pad dat je wilt bewandelen. We willen jou dus leren kennen. Alleen zo kunnen we de beste match vinden voor jou en het bedrijf waar je aan de slag gaat. Iemand die kan werken aan een toekomstdroom zal zijn werk met veel meer passie doen en dat is ook in het voordeel van de werkgever.
Dit geldt niet alleen voor startersfuncties, maar ook voor studentenbanen. Als je bij ons solliciteert, heb je eerst een telefonisch contactmoment. Op deze manier proberen wij te achterhalen waar je naar opzoek bent. Vervolgens komt er een gesprek en leren onze recruiters niet alleen jou kennen, maar ook jouw dromen, passies en ambities.
Voorbeeld belang persoonlijk contact
Neem bijvoorbeeld het verhaal van Fernando-Juan de Vries. Hij kwam in de eerste instantie op gesprek voor de functie planner. Onze recruiter had echter meteen door dat hij sales kwaliteiten had en confronteerde hem daarmee. Fernando-Juan is nu één van de sales toppers binnen VodafoneZiggo. Een perfecte match! Dit was nooit gebeurd zonder het persoonlijke gesprek wat onze Recruiter met hem had. Een gesprek waarin werd zij Fernando- Juan echt heeft leren kennen. Nieuwsgierig? Je kunt hier meer over lezen in onze blog ‘
Sales topper bij VodafoneZiggo: Fernando-Juan de Vries’. Wij zijn ook benieuwd naar jou! Kom je jezelf binnenkort voorstellen?